Să întreții o mașină nu este deloc ieftin, iar în 2024 costurile pe care șoferii vor fi obligați să le achite vor fi și mai mari. Iată care sunt cele mai mari cheltuieli.
Din ianuarie, vor apărea noi cheltuieli pentru șoferi. Punctul de amendă crește, carburanții se scumpesc, iar prețurilor RCA se majorează.
Ceea ce înseamnă că, anul viitor, vor crește și mai mult costurile de întreținere a unei mașini, comparativ cu 2023.
„Să ai o mașină, în România, va ajunge la fel de scump ca în Germania. Autoritățile vor mai mulți bani de la noi și vor face orice ca să îi obțină. Pentru șoferi, pentru cei care au o mașină personală, asta va însemna creșteri de costuri în cascadă în următorii ani, de la noul impozit în funcție de vechimea mașinii, la rovignete și carburanți. În perspectiva următorilor 5 ani, să deții o mașină mai veche de 10 ani va însemna costuri foarte mari, de la taxele de proprietate, la costurile cu service-ul”, a declarat analistul financiar Adrian Negrescu, citat de Ziare.com.
Practic, în România va fi la fel de scump să deții o mașină veche ca în Germania. În acest stat, taxele pentru mașinile care au mai mult de 5-10 ani sunt uriașe, de aceea germanii preferă să le schimbe foarte des.
Analistul fiscal este de părere că toate serviciile de care are nevoie o mașină se vor scumpi.
„În 2024, taxa pe mașină va fi indexată cu rata inflației, cu 13,8%. Iar costurile de service se estimează că vor crește, în medie, cu 20-30%, pe fondul eliminării plafonării RCA. În plus, de la 1 ianuarie și 1 iulie, statul va crește accizele la carburanți, astfel că prețurile la pompă vor crește și vor pune și mai multă presiune pe portofelul șoferilor care s-au lovit deja de scumpirea anvelopelor de iarnă, de creșterea costurilor cu reviziile obligatorii, de tarifele noi de RCA”, a mai spus Adrian Negrescu.
ASF a publicat noile tarife de referință pentru asigurarea auto obligatorie.
Cea mai ieftină asigurare RCA va fi plătită de persoanele între 51 și 60 de ani, care dețin un vehicul sub 1.200 cmc.
Conform tarifului de referință, acești șoferi vor plăti 1.055 de lei pentru o asigurare auto obligatorie valabilă un an.
În schimb, cei sub 30 de ani vor achita de la aproximativ 1.930 de lei în sus pentru o asigurare anuală. Iar asigurarea RCA poate depăși în cazul acestora 4.750 de lei, dacă vehiculul are un motor de peste 2.500 cmc.
Guvernul a stabilit un nou mod de calcul al punctului de amendă începând cu anul 2024. În prezent, valoarea acestuia este înghețată la 145 de lei.
De la 1 ianuarie 2024, valoarea punctului de amendă va fi de 5% din salariul minim brut pe țară. În prezent, salariul minim brut pe țară este de 3.300 de lei
Ceea ce înseamnă că valoarea punctului de amendă crește din 2024 la 165 de lei. Și va fi mărit în raport cu majorarea salariului minim.
Astfel, dacă analizăm aceste creșteri preconizate, constatăm că cele mai mari cheltuieli pentru șoferi vor fi, anul viitor, cele cu polița auto obligatorie și cele cu benzina sau motorina.
Dacă în cazul carburantului, depinde de numărul de kilometri parcurs, în cazul asigurării RCA, aceasta trebuie achitată. Mai ales că o nouă lege prevede radierea din circulație a vehiculelor care au asigurarea expirată de mai mult timp.